Ska du lämna ett erbjudande eller en offert enligt en researrangörens förfrågan?
Tänk på att när du ska lämna en offert bör den vara riktigt snygg och proffsig som ger ett intryck att hela verksamheten är iordning och professionell. Varför inte skapa en riktigt snygg mall som innehåller det du vill förmedla och som kan återanvändas.
Tänk på att arrangören inte pratar svenska så all kommunikation inklusive offerten måste vara på engelska. Detta bör ingå:
Pris per person
Nettopris inkl svensk moms baserad på en natt i delat dubbelrum med frukost. Du kan specificera om priset varierar beroende på säsong/tid på året. Priset ska vara minst 25-30% under konsumentpris, då provisionen används till marknadsföring och ersättning till återförsäljare.
Pristillägg
Till exempel enkelrumstillägg, halvpension, 2 rätters middag eller buffé samt aktiviteter som finns att köpa till.
Specificera tidsperiod/datum
Som erbjudandet gäller. Är det t.ex. varje fre-sön under perioden, särskilda veckor eller unika datum?
Release-datum
Kan även lämnas som en öppen fråga att komma överens om.
Close out dates
Notera eventuella close out dates.
Kontaktperson
Med kontaktuppgifter.
Säljande beskrivning
Av anläggningen med information om hur man tar sig till er.
Fria bilder
Med hög kvalité som arrangören kan använda i sin marknadsföring och försäljning.
Extra tjänster
Som erbjuds, tex. paketering, variationer gällande mat, uthyrning, andra aktiviteter mm.
Did the content help you?
If you would like to send some feedback, you may do that
Thank you for your feedback!
Last updated: Wednesday, September 8, 2021